Siguranța datelor personale și cât de importantă este

r7kt54merkwl6sm

În urmă cu câțiva ani, Uniunea Europeană a dat o serie de legi care fac referire la protecția datelor personale ale cetățenilor săi și felul în care acestea trebuie și pot să fie respectate de către companii.

Subiectul poate părea în continuare unul nou din multe puncte de vedere, deoarece persoanele fizice nu își cunosc pe deplin drepturile, iar uneori companiile profită de acest lucru.

Pentru ca tu să știi cel mai bine ce ți se cuvine, iar compania ta sau cea pentru care lucrezi să știe ce să facă sau ce să nu facă în acest sens, îți recomandăm să participi la un curs responsabil DPO pentru a afla cât mai multe detalii despre acest subiect atât de important și de multe ori ignorat.

hlipd7kXh5j4ukv

Ce înseamnă DPO pentru persoane fizice

Protecția datelor personale pentru fiecare dintre noi este importantă deoarece interacționăm cu o mulțime de instituții și companii de la care cumpărăm produse sau servicii și este important să știm că date precum adresa, numărul de telefon sau datele bancare sunt în siguranță.

Vezi si:  Samsung Galaxy Note 7, un milion de telefoane sunt chemate inapoi pentru remedierea problemelor la baterie

1. Protejarea drepturilor privind datele personale și importanța cunoașterii acestora:

  • oricine trebuie să știe în ce fel au fost stocate și sunt folosite datele pe care le-am împărtășit cu o anumită companie sau instituție;
  • fiecare are dreptul la modificarea datelor dacă unele au fost omise sau se schimbă;
  • toți avem dreptul la ștergerea datelor din orice bază de date în care nu mai dorim să fim prezenți;
  • oricine are dreptul de a se opune utilizării datelor în diverse scopuri.

2. Siguranța folosirii datelor cu caracter personal este din nou foarte importantă și acest lucru ține mai mult de companii și de felul în care acestea au grijă de ele. Însă persoanele fizice trebuie să știe că pot să meargă chiar în judecată dacă consideră că datele lor au vor vândute fără acord sau au ieșit dintr-o bază de date.

3. Reclamațiile pot fi depuse oricând de către oricine în prima instanță companiei sau instituției cu care a avut o problemă legată de datele personale sau, în caz că aceasta nu are nicio soluționare, se poate adresa protecției consumatorului și chiar și mai departe. Ideală este situația în care problemele se rezolvă din prima și nu escaladează.

Vezi si:  Cele mai intalnite reparatii hoverboard

Ce înseamnă DPO pentru companii

Companiile și instituțiile din România și nu numai au o foarte mare responsabilitate atunci când vine vorba despre protecția datelor personale ale celor cu care interacționează.

1. Trebuie să fie în conformitate cu legile GDPR și să impună reguli și politici stricte în legătură cu felul în care colectează datele personale ale celor cu care interacționează, cu felul în care le stochează, le utilizează și le modifică în funcție de ceea ce își dorește fiecare persoană în parte.

Dacă vreuna dintre reguli este încălcată, compania este pasibilă de amenzi, procese și chiar și interdicții în ceea ce privește colectarea și procesarea datelor.

2. Odată ce o companie are totul în regulă din punct de vedere al GDPR, încrederea clienților și a partenerilor crește. În ultimii ani, având acces la o mulțime de informații și de surse din care să cumpărăm orice, trebuie să fim și mai atenți la ce date lăsăm în urmă pe internet.

Vezi si:  Viitorul 5G, compararea a 5 generatii de tehnologie wireless

Astfel, companiile trebuie să implementeze politici transparente în ceea ce privește datele personale și utilizatorii să fie informați despre cum acestea le vor fi procesate. Iar în caz că există vreo problemă, fiecare companie trebuie să aibă o persoană responsabilă în acest sens care să se ocupe de solicitări sau plângeri.

3. Protejarea datelor și prevenirea breșelor de securitate sunt din nou foarte importante pentru companii deoarece sunt pasibile de amenzi mari dacă datele persoanelor cu care au interacționat acestea ajung unde nu trebuie. Breșele de securitate pot să rezulte din atacuri cibernetice, erori umane sau lipsa unor măsuri adecvate cu privire la acestea.

În caz că un asemenea dezastru s-ar întâmpla, fiecare companie trebuie să anunțe beneficiarii despre situație și despre măsurile care au fost luate în acest sens.

Protecția datelor personale este deosebit de importantă și, atât persoanele fizice, cât și companiile trebuie să îi acorde o mare atenție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *