ANPC : mai multe drepturi pentru consumatorii cu dizabilități

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a avut întâlniri cu reprezentanții unor mari lanțuri comerciale și ai unor importante patronate din România, precum si cu reprezentanti ai persoanelor cu dizabilități, scopul fiind de a găsi, prin dialog direct, căi și soluții pentru ca mediul de afaceri din România să își adapteze modul de lucru cu clienții la nevoile speciale a peste 1 milion de persoane cu dizabilități, înregistrate oficial.

Reprezentantul unuia dintre cele mai importante lanțuri de benzinării din țara noastră, a venit la întâlnire, pentru a afla direct de la sursă, care sunt soluțiile cele mai eficiente pe care compania le poate implementa, aceasta dorind să amenajeze, în cel mai scurt timp, o stație-pilot de carburant, complet utilată pentru a fi utilă persoanel or cu cele mai des întâlnite clase de handicap: mobilitate redusă, nevăzători și hipoacuzici.

Discuțiile s-au derulat în perioada premergătoarea intrării în vigoare a Ordinului nr. 579 din 4 iunie 2024 al Președintelui ANPC, privind informarea consumatorilor care se încadrează în categoria persoanelor cu dizabilități, de către operatorii economici, în legătură cu accesul acestora la serviciile de transport public de persoane, în clădirile deținute de către aceștia, demonstrând deschiderea reală manifestată de mediul de afaceri comercial din România față de nevoile speciale ale acestei categorii numeroase de consumatori.

Vezi si:  Raport The Children’s Society: Copiii romani, cei mai fericiti din lume

”Pentru mine, acest proiect este unul de suflet și mă bucură nespus să văd promptitudinea cu care au răspuns invitației noastre reprezentanții zonei de business, unii venind chiar cu idei concrete, la discuții. E o dovadă de empatie, civism și responsabilitate să nu neglijăm sau să privim cu indiferență nevoile esențiale ale acestei categorii de consumatori. Aceste demersuri vor continua, pentru a ne asigura că și persoanele cu dizabilități din România sunt tratate, oriunde, ca cetățeni și consumatori cu drepturi egale, chiar dacă, pentru asta sunt necesare eforturi de comunicare și adaptare din partea societății” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

MM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *