Trampolinele – benefice sanatatii oraganismului

Publicat in August 4, 2017   ·   Fara comentarii

Trambulinele elastice au fost un hit inca de cand au aparut, iar in ziua de astazi au devenit chiar un trend. Avand in vedere ca este o activitate noua, care ia o foarte mare amploare in toata lumea, dorim sa fim primii care oferim asa ceva pe piata romaneasca. Fata de trambulinele ‘traditionale’, trampolinele se diferentiaza prin montajul in plan aproape vertical al plaselor de sarit, pe marginea parcului de trambuline. Trampolinele elastice se pot folosi pentru ‘sarituri’ intr-o piscina cu bureti, pot avea  atasate cosuri de baschet sau pot fi folosite pentru activitati precum dansuri, fitness,  gimnastica, si desigur la organizarea de evenimente precum zile de nastere.

trampoline-parc1

trampoline parc

O trampolina este un dispozitiv excelent pentru exercitii fizice. Utilizand regulat, acesta oferadiverse beneficii pentru sanatatea generala. Spre deosebire de multe alte tipuri de exercitii fizice, sariturile pe trampolina pot imbina sporul cu distractia. Studiile au arata ca sariturile pe trampolina timp de 10 minute sunt cu 68% mai eficace pentru sistemul cardiovascular decat 30min de jogging.

Exercitiile de trambulina va ajuta sa ardeti calorii. De asemenea, stimuleaza metabolismul si sistemul imunitar. Pe masura ce sariti pe o trampolina, corpul trebuie sa se indoaie si sa stranga muschii in timp ce apasati pe covorasul de trambulinasi eliberati-l din nou cand reveniti. Acest lucru vaintareste muschii mai bine decat genuflexiuni sau abdomene si, de asemenea, vaimbunatateste echilibrul.

Iata care sunt beneficiile pe care le are saritul pe trambulina asupra grupelor musculare :

Muschi de baza – acestia sunt esentiali pentru rezistenta corporala, stabilitatesi echilibrul. Cand sariti, muschii din spate care inconjoara coloana vertebralasi muschii abdominali functioneazain tandem si va consolideazaintregul nucleu, inclusiv zona stomacului, zona spatelui si a umarului. Cei care au deja o experienta in saritul pe trampolina pot adauga rezistenta prin ridicarea picioarelor la piept odata ce au sarit. Acest lucru necesita un echilibru destul de bun.

Masa musculara cardiovasculara – trampolina poate fi considerata o forma intensa a exercitiilor  cardiovasculare, similar cu mersul pe jos sau jogging-ul. Saritul provoaca inima sa pompeze sange catre muschii care tin inima sanatoasa. De asemenea, saritul poate reduce tensiunea arteriala ridicatasi poate reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Muschi abdominali – Acestea sunt, de asemenea, muschi de baza. O multime de oameni, in special dependentii de sala se folosesc foarte intens de abdomene pentru a-si intari muschii abdominali, insa cu ajutorul trampolinei, sarind, exercitiile musculare abdominale in acest mod pot fi de fapt o metoda mai eficienta pentru a iiintari.Un alt avantaj este ca prin sarituri nu se pune tensiune excesiva pe partea inferioara a spatelui si a genunchilor asa cum se intampla in cazul abdomenelor.

Solduri, coapse si fese – Acestea sunt muschii primari pe care ii folositi atunci cand sariti  pe trambulina. Acesti muschi stabilizeaza regiunea pelviana si controleaza miscarile soldului. In combinatie cu muschii picioarelor, utilizati muschii gluteali pentru a controla echilibrul si intensitatea sarcinilor. De asemenea, puteti sa va exersati miscarea bratelelor prin rotirea lor in tandem cu fiecare salt.

Picioarele si genunchii – Unul dintre avantajele principale ale acestei activitati este ca puteti evita impactul asupra genunchilor si soldurilor, care se intamplain mod inevitabil cu activitati cum ar fi alergarea, joggingul sau saritul coardei. Sariturile pe o trampolinaintaresc articulatiilor, cum ar fi genunchii si gleznele.

Bratele – Cand sariti pe o trampolina, veti folosi, faraindoiala, bratele si umerii pentru a va ajusta si a mentine un bun echilibru. Acest lucru va contribui intr-o oarecare masura la intarirea muschilor corpului superior. In timp ce forta de baza a muschilor dobandite de la trampolina include umerii, bratele beneficiaza mai putin. Acest lucru poate fi rectificat prin includerea unor miscari ale bratelor, cum ar fi sarituri cu brateleintinse.

Nu intelegi vreun cuvant din articol? Cauta definitia lui in dictionarul DexOnline.Net

Daca sunteti de acord cu cele scrise sau daca v-a placut articolul, il puteti distribui folosind butoanele de mai jos. O opinie personala asupra articolului ar ajuta comunitatea. Multumim!

Spune-ne parerea ta despre acest subiect!




Important pentru soferi
Opinii
Cautari populare
Arhiva stiri
Parteneri
Citeste rezumatul stirilor zilei, fi la curent cele mai noi informatii. Mai multe teste auto drpciv gasiti pe www.tadrpciv.ro